Achterland verbindingen voor de perfecte ontsluiting via spoor, weg of watertransport

 

Spoorvervoer

Sinds juli 2013 beschikt OVET op haar terminal Vlissingen over een geheel vernieuwd spoor en een nieuw treinbeladingssysteem. Hiermee is OVET nóg beter in staat een goede achterland verbinding te verzorgen voor haar klanten. OVET heeft succesvol bewezen dat een trein binnen 24 uur heen én terug naar het Duitse Ruhrgebied kan rijden. Bovendien hebben beide terminals een goede aansluiting op het Europese spoornetwerk met goede verbindingen naar de Betuwelijn en de Corridor C.

De lengte van het spoor is 1.200 meter, waarvan dubbel spoor 650 meter.

Met deze treinbelader kan OVET een trein van ca. 44 wagons (2.700 ton) met een snelheid van 1.500 ton per uur laden. De treinbelader is uitgerust met een antivries installatie, een ontijzeringsmagneet en een automatisch weegsysteem (tot op de kilogram nauwkeurig). OVET kan met deze inrichting haar klanten goed bedienen op het gebied van spoorwegtransport.


Wegvervoer

Vrachtwagens worden bij OVET d.m.v. loaders geladen en gaan vervolgens over de weegbrug voor een exacte gewichtsbepaling.

Watertransport (binnenvaart / zeevaart)

De terminals van OVET zijn verbonden met belangrijke waterwegen in Europa. Moderne kanaalverbindingen geven toegang tot de Rijn. Door de nabijheid van de Noordzee zijn de OVET terminals zeer geschikt voor zee trafieken. Zo heeft de terminal van OVET in Vlissingen een open zeeverbinding. OVET kan alle binnenvaart (lichters en duwbakken) en zeevaart (coasters, handysize, panamax en cape-size) laden en lossen. Hierdoor staan alle mogelijkheden open voor haar klanten.