Onze terminal in de Massagoedhaven is direct achter de ‘Noordzeesluizen’ gelegen. Dit sluizencomplex verbindt de Westerschelde met het kanaal van Gent naar Terneuzen.
Ons terminalpersoneel staat dag en nacht voor u klaar om een soepele en efficiënte afhandeling van uw goederen te organiseren. Schepen met nu nog een grootte tot Panamax-formaat, worden hier afgehandeld en biedt de terminal 16 hectare verhard en bestraat terrein aan voor open opslag met een capaciteit van ongeveer 450.000 ton. Boord-boord operaties, in al zijn varianten, kunnen, net als in Vlissingen, hier uitstekend worden uitgevoerd.
Door recente uitbreiding van de capaciteit van het sluizencomplex wordt verwacht dat in de loop van het jaar 2025 óók schepen met dimensie post-Panamax de sluizen kunnen passeren en door OVET kunnen worden afgehandeld.
Het kanaal van Gent naar Terneuzen kent een maximale diepgang van 12,50 meter zoet water. De korte afstand van het sluizencomplex tot de OVET-terminal wordt op termijn tot 14,5 meter verdiept waardoor er gunstige mogelijkheden ontstaan om schepen met diepgang tot 14,50 meter bij de terminal van OVET te kunnen lossen of te lichten in plaats van de huidige locatie op de Westerschelde.
Het lichten van schepen op het kanaal vergroot de nautische veiligheid en levert een aanzienlijke besparing op voor tijd en kosten voor het zeegaande schip.

OVET Terneuzen, op de grens van zee en kanaal
-
Schepen tot afmeting Post-Panamax
-
Unieke dienstverlening voor lichten van schepen
-
Diepgang tot 12,5 m zoet water, op termijn 14,5 m
-
Trimodaal verbonden
-
450.000 ton open opslag
Fact & figures Terneuzen
Maximale afmetingen schepen
- Panamax
- Maximale lengte: 270 meter
- Maximale breedte: 45 meter
- Maximale diepgang: na lichting op de Westerschelde op het kanaal 12,50 meter zoet water,
- Direct achter de sluizen gelegen
Open opslag
- Capaciteit: 450.000 ton
- Bestraat terrein: 160.000 m2
- Kadelengte: 1.400 meter
Spoor
- Spoorlengte: 800 meter